Wat brengt 2018 voor de partners van Eurofiber?

Voor Eurofiber en zijn partners heeft 2017 de start gemarkeerd van een nieuw partnerprogramma. Een programma waarin Eurofiber zijn steun aan, en geloof in de partners verder invult. Het is een succes gebleken: een terugblik én een vooruitzicht. Want Eurofiber gaat het partnerprogramma in 2018 verder uitbouwen en verdiepen.

Guido Kok, Channel Marketing Manager Eurofiber, kijkt met een goed gevoel terug op de manier waarop het nieuwe partnerprogramma in 2017 is ingevuld. “We zijn trots dat in totaal 36 partners dit jaar toegetreden zijn tot het partnerprogramma van Eurofiber. Het betrof een goede mix van solution partners en connectivity partners.

Team, voorlichting en incentives

Intern hebben wij het team op sterkte gekregen met de komst van onze nieuwe partner manager Jesse Gerritsma. Jesse heeft diverse partners bezocht, bevraagd en uitgenodigd. Daarnaast zijn wij gestart met een speciale maandelijkse nieuwsbrief om onze partners te blijven informeren over de ontwikkelingen bij Eurofiber en de trends in de markt. Ook hebben wij – in het kader van het partner programma – promotie acties geïntroduceerd. Zo ook het incentive waarmee partners kans maken op een VIP-bezoek aan de Vrienden van Amstel Live in januari 2018.”

Partner Academy

Een ander populair onderdeel van het partner programma is de Partner Academy.“Het Eurofiber partnerprogramma is ook gebouwd op het samen ontwikkelen van kennis en diensten. Om specifieke kennis bij partners verder te vergroten, hebben wij de Partner Academy geïntroduceerd. Een groot deel van de partners heeft de Academy inmiddels met succes doorlopen. Wij hebben veel positieve reacties van deelnemers ontvangen, onder andere over de toegevoegde waarde voor de commerciële ontwikkeling van de medewerkers.”

DC Spine

Ook op het gebied van de gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe diensten is in 2017 een startschot gegeven. Guido Kok: “Op de Infosecurity beurs in Utrecht hebben wij tijdens een goed bezochte lunch sessie de nieuwe dienst DC Spine voorgesteld. Dat is een flexibel platform voor het eenvoudig tot stand brengen van breedbandige glasvezelverbindingen tussen datacenters. Het concept van DC Spine biedt partners daarbij de mogelijkheid om zich met specifieke diensten en producten te etaleren. Het is te vergelijken met een app store, maar dan op het niveau van datacenters.” Volgens Kok waren de reacties van partners op deze nieuwe dienst enorm positief.

Verdere uitbreiding programma

Wat heeft 2018 in petto voor de partners van Eurofiber? Guido Kok: “Wij hebben het afgelopen jaar goed geluisterd naar de feedback. Daar gaan wij in volgend jaar mee aan de slag. Allereerst willen wij het programma aanvullen met specifieke voorzieningen voor partners die hoge volumes draaien. Daarnaast zal het curriculum van de Partner Academy worden uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan leerstof bedoeld voor technisch georiënteerde functies. Een andere, nieuwe, invulling van de Academy zal bestaan uit speciale bijeenkomsten voor de directies van onze partners.”

Het komende jaar zal Eurofiber doorgaan met speciale promotie acties voor zijn partners. “De ‘Vrienden van Amstel Live’-actie is zo goed ontvangen bij onze partners dat wij daar zeker vervolg aan gaan geven. Ook wordt de informatievoorziening uitgebreid. Er komt bijvoorbeeld een speciaal partner gedeelte op onze website én wij gaan speciale events voor deelnemers aan het partner programma organiseren. Het doel is om in 2018 onze partners nog beter te helpen bij hun business. Want daarvan profiteert iedereen: de eindklant, de partner en Eurofiber.”