#Nieuwsbericht

Stijging klanttevredenheid naar 8

Klanten hebben onze dienstverlening het afgelopen jaar gewaardeerd met een 8,0. Ook het aantal klanten dat ons zou aanbevelen ten opzichte van het aantal klanten dat dit niet zou doen is flink gestegen, wat leidt tot een Net Promotor Score van +31. We zijn zeer blij met deze stijging in klanttevredenheid, als resultaat van de inspanningen die we doen om onze dienstverlening continu te verbeteren.

Allereerst willen we u bedanken voor het meedoen aan ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Uw mening is zeer belangrijk voor ons en vormt de basis van de continue verbeteringen die wij in onze diensten en processen doorvoeren. Daar zijn we bij Eurofiber dagelijks mee bezig. Zo hebben we het afgelopen jaar ook weer volop geïnvesteerd in de uitbreiding en upgrade van ons netwerk, testen we de security van ons netwerk continu en hebben we nieuwe diensten zoals WDM Encrypted geïntroduceerd.

Ons netwerk en onze organisatie voldoen aan de hoogste eisen kwaliteitseisen. Hiervoor hebben we vorig jaar onder andere de ISAE3402 Type II verklaring ontvangen. Dit is een objectief vastgestelde garantie voor de kwaliteit van onze cruciale bedrijfsprocessen. Denk hierbij aan hoe wij omgaan met werkzaamheden aan het netwerk, incidentmanagement, monitoring en de fysieke toegang tot onze PoP-locaties. Daarnaast is ons netwerk uitgeroepen tot ‘vitale infrastructuur’ door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. In Nederland zijn er slechts een paar infrastructuurpartijen met deze status. Een status die de relevantie van ons netwerk weergeeft, en die hoge eisen stelt aan ons netwerk en onze organisatie. Kortom, uw verbindingen zijn bij ons in veilige handen.

Graag delen wij een aantal belangrijke inzichten van het klanttevredenheidsonderzoek met u:

+ er zijn meer klanten die ons met een 7 of hoger waarderen (92%)
+ er zijn meer klanten die (zeer) tevreden zijn over ons Network Monitoring Center (84%)
+ klanten waarderen de betrouwbaarheid van ons netwerk nog hoger met een 8,5
– klanten zijn minder tevredenheid over het leveringsproces, al is 84% nog steeds (zeer) tevreden.
– De tevredenheid over geplande werkzaamheden is gedaald naar 79% (zeer) tevreden.

We blijven ons inzetten om de algemene tevredenheid, de tevredenheid over ons Network Monitoring Center en de betrouwbaarheid van ons netwerk te handhaven of nog verder te verhogen. Maar vooral het leveringsproces en het proces rondom geplande werkzaamheden heeft onze aandacht. In de komende edities van onze nieuwsbrief zullen we u informeren over de verbeterplannen ten aanzien van deze punten.