#Nieuwsbericht

Nieuw logo DCspine symboliseert een nieuwe fase en intensievere samenwerking met Eurofiber

DCspine introduces their new logo

Maarssen – DCspine, het interconnectieplatform voor datacenters, heeft een nieuw logo. Het beeldmerk symboliseert zowel de nieuwe fase waarin de onderneming verkeert als een intensievere samenwerking met moederbedrijf Eurofiber.

Snelle groei

‘Sinds de oprichting van DCspine drie jaar geleden, zijn de ontwikkelingen snel gegaan’, blikt Jan Michiel Berkel, directeur van DCspine, terug. ’Zo hebben wij inmiddels 70 aangesloten datacenters en hebben we een flink aantal grote klanten gewonnen. Waar we er destijds voor hebben gekozen om DCspine stand-alone te introduceren mede om op deze manier snel te kunnen schakelen, zien we nu dat de nadruk steeds meer komt te liggen op het leveren van een completer pakket aan diensten op het snijvlak van connectiviteit en cloud. Dit betekent dat er een nieuwe, volwassen fase aanbreekt waarin we onze klanten nog meer ondersteuning en betrouwbaarheid bieden. Onze intensieve samenwerking met Eurofiber maakt dit mogelijk’

De volwassen fase van DCspine wordt onder andere gekenmerkt door een nieuwe branding die dichter tegen Eurofiber aan zit, met een bijpassend nieuw logo. Berkel: ‘In ons nieuwe logo komt zowel Eurofiber als DCspine terug. Het symboliseert onze intensieve samenwerking en past tevens mooi binnen de merkfamilie van Eurofiber. Daarnaast doet het ontwerp recht aan wie wij willen zijn. Het straalt dynamiek, pit en innovatie uit, maar ook eenvoud en betrouwbaarheid.’

Berkel: ‘Om onze klanten goed te bedienen, hebben we meerdere varianten van ons logo laten ontwikkelen. Zo is er een variant met alleen DCspine, welke klanten vooral binnen het platform zullen aantreffen. Ook is er een icoon van het logo gemaakt, voor gebruik in apps en andere online omgevingen.’

 

DCspine new logo

 

Samenwerking DCspine en Eurofiber

Chris Bakx, Managing Director Group Marketing van Eurofiber, licht toe: ‘De samenwerking is gebaseerd op de unieke diensten van DCspine. Ze staan bekend om hun dynamische en flexibele oplossingen en snelle levering. Dat straalt ook af op het merk Eurofiber. DCspine is een volwaardig lid van onze merkfamilie, die het geheel op een hoger plan brengt’.

Bakx vervolgt: ‘Eurofiber is actief in Nederland, België en Frankrijk en heeft een stevige Europese groeiambitie. Het intensiveren van de samenwerking met DCspine zorgt ervoor dat we ook onze klanten in andere Europese landen kunnen bedienen met slimme en digitale connectiviteit en cloudoplossingen.”

Berkel voegt toe: “DCspine gaat het verschil maken met het dynamische netwerk dat wij bieden. De komende vijf jaar zullen organisaties technologieën als Internet of Things en Artificial Intelligence steeds meer in de praktijk toepassen. Daarvoor is een solide en schaalbare digitale infrastructuur cruciaal. Ons netwerk is bij uitstek geschikt om klanten in staat te stellen deze transformatie goed vorm te geven’.

 

Lees hier het interview met Jan Michiel Berkel en Chris Bakx.