#Nieuwsbericht

Stijging NPS naar +22

In december vorig jaar hebben velen van u weer meegewerkt aan ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Allereerst willen we u bedanken voor uw feedback, dit helpt ons om onze dienstverlening verder te verbeteren. Uit het onderzoek blijkt dat u onze dienstverlening waardeert met een 7,8. Het aantal klanten dat ons zou aanbevelen is vele malen groter dan degenen die dit niet zouden doen, dit leidt tot een Net Promotor Score van +22. We zijn erg blij met de waardering die u ons geeft en zien dit als een resultaat van al onze inspanningen van de afgelopen jaren.

We zijn continu bezig met het verbeteren van onze processen, om uw ervaring als klant keer op keer te verbeteren. Uiteindelijk willen we dat iedereen een fan-klant is van Eurofiber. Het afgelopen jaar hebben we weer volop ingezet op ons netwerk, zo hebben we in 2017 50% van onze omzet geïnvesteerd in ons netwerk en IT-systemen. Zo hebben we bijvoorbeeld de capaciteit van een belangrijk deel van ons netwerk vervijfvoudigd. En we hebben het ‘First Time Right’ percentage van geplande werkzaamheden weten te verhogen naar 80%, wat een stijging is van 30% ten opzichte van 2016. Maar ook vaker contact met elkaar hebben en sneller te reageren op verzoeken, dragen bij aan deze positieve klantbeleving.

Graag delen wij een aantal belangrijke inzichten van het onderzoek met u:

+ 90% van onze klanten waardeert Eurofiber met een 7 of hoger
+ Vooral ‘Netwerk betrouwbaarheid’, ‘Proactief meedenken met uw organisatie’ en ‘Administratieve en klantondersteuning’ worden door u als zeer belangrijk aangemerkt
+ Eurofiber scoort ten opzichte van andere providers zeer goed op “Netwerk betrouwbaarheid” en “Expertise medewerkers”. Klantwaardering ‘Netwerkbetrouwbaarheid 8,4’
– Er is ruimte voor verbetering in onze communicatie vooral in het leverings- en storingsproces

Uiteraard vormen de inzichten uit het onderzoek een belangrijke basis voor de verbeterplannen van Eurofiber. Dit jaar is het onderzoek niet anoniem uitgevoerd, zodat het ook een goed vertrekpunt is voor een dialoog met uw accountmanager of andere Eurofiber contactpersonen. Dit past bij het open karakter van Eurofiber.