#Nieuwsbericht

Klanten waarderen Eurofiber met 7,9

Tevreden klanten staan centraal bij Eurofiber. Elk jaar vragen we onze klanten wat ze vinden van onze producten en diensten. Dit klanttevredenheidsonderzoek wordt door het onafhankelijke onderzoeksbureau Motivaction uitgevoerd. We zijn verheugd te kunnen delen dat uw tevredenheid over onze dienstverlening is gestegen tot een 7,9.

Belangrijkste uitkomsten

U bent met een 8,3 zeer tevreden over de beschikbaarheid van onze verbindingen. Daarnaast geeft u aan dat ons portfolio aansluit bij uw behoeften (7,9) en dat u ons ziet als A-merk met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

U bent tevreden over de deskundigheid van onze accountmanagers (cijfer 8,0) en de mate waarin de geboden oplossing aansluit bij uw behoeften(cijfer 7,9).

Het afgelopen jaar hebben wij veel energie gestoken in het verbeteren van het leveringsproces. Zo voeren we bij elke order eerst een intakegesprek aan het begin van het leverproces en geven we vaker tussentijdse updates over de voortgang. Inspanningen die door u gewaardeerd worden, waardoor de totale tevredenheid over het leverproces is gestegen naar aan 7,8. Vooral onze klantvriendelijkheid (7,6) en de leverbetrouwbaarheid (7,6) worden door u zeer op prijs gesteld.

U bent tevreden over de manier waarop Eurofiber storingen afhandelt en dan vooral over de deskundigheid van de medewerkers die storingen afhandelen (8,0) en de bereikbaarheid van Eurofiber tijdens een storing (8,0).

Continu focus op verbetering processen

Ook in 2016 blijven wij veel aandacht besteden aan het verbeteren van onze dienstverlening, om nog beter op uw organisatiebehoeftes in te kunnen spelen. We hebben onder andere de volgende activiteiten ondernomen of gepland:

  • we zijn gestart met het in kaart brengen van het klantproces, door middel van customer journey’s. Op basis van gesprekken met groepen klanten, krijgen wij gedetailleerd inzicht in uw ervaring per deelproces, wat we goed doen en waar ruimte voor verbetering is. U kunt dus de komende tijd benaderd worden om deel te nemen aan klantinterviews.
  • onze (telefonische) accountmanagers zullen dit jaar vaker contact met u opnemen, waardoor we beter in staat om mee te denken met uw bedrijfsprocessen.
  • We willen de contactfrequentie van informatievoorziening tijdens het leverproces verhogen.

Dit is slechts een greep uit de verbetering in dienstverlening waar wij mee bezig zijn. We houden u het komende jaar graag op de hoogte van onze vorderingen.

Contact

Wilt u meer weten over het uitgevoerde onderzoek of heeft u andere vragen, neem dan contact op met uw account manager of via onze contactpagina.