#Persbericht

Eurofiber lanceert nieuwe pay off en campagne

Rotterdam – Vandaag lanceert Eurofiber zijn nieuwe communicatie-campagne en tegelijk de nieuwe pay off: ‘Lifeline for the digital society’. In de campagne staan klanten van de glasvezelaanbieder centraal en door middels van reële cases laten ze zien in welke cruciale situaties klanten op Eurofiber rekenen. Al bijna 20 jaar is Eurofiber voorloper op het gebied van open glasvezelnetwerken. Tijd om het merk Eurofiber verder bekendheid en lading te gaan geven.

In samenwerking met ARA Creative Agency is hard gewerkt aan de merkstrategie, conceptontwikkeling en de doorvoering in een multimediale campagne, waarbij naast een awareness-campagne vooral ook ingezet gaat worden op het doorvoeren van een uitgebreide content-marketing-aanpak.

Hilda Koenes , director Marketing van Eurofiber

‘50% Van alle internet-data en meer dan 50% van alle mobiele verkeer loopt via ons glasvezel. In Nederland ligt er inmiddels 28.000 kilometer netwerk en iedere week groeit dat met 40 kilometer. Eurofiber is een organisatie die vitaal is voor de digitale samenleving en ik ben dan ook trots dat we de volgende fase met onze merkstrategie ingaan. Na een uitgebreide pitch is communicatiebureau ARA geselecteerd. Het door hen ontwikkelde communicatieconcept ‘Lifeline for the digital society’ sluit naadloos aan op de ambities van Eurofiber en de belangrijke rol die het speelt in de Nederlandse samenleving.’

Paul Kroef, directeur ARA

‘Eurofiber is voor onze moderne samenleving een ongelooflijk belangrijke speler. Het belang van hun glasvezelnetwerk is dan ook cruciaal, vandaar de keuze voor onze nieuwe pay off. Wij hebben een concept ontwikkeld waarin we vooral bovengronds maken wat tot nu toe ondergronds verborgen bleef. Het is fantastisch om dit door middel van een goed afgewogen concept en campagne-voering vanaf deze week te kunnen gaan communiceren.’