#Nieuwsbericht

Customer Experience afdeling maakt van klanten ‘fans’

Van tevreden klanten echte fans maken. Dat is één van de doelstellingen die Eurofiber zichzelf heeft gesteld in zijn ‘Open over 2020’ strategie. Om dit te realiseren zullen wij klanten, en dan bedoelen we uiteraard ook onze partners, een ‘premium brand experience’ moeten bieden. Dit kunnen we alleen bereiken door in al onze processen de klant volledig centraal te stellen. De afgelopen maanden hebben wij hier een aantal grote stappen in gezet.

Inrichten Customer Experience afdeling
Sinds kort hebben we een gecentraliseerde Customer Experience afdeling, die zich volledig toelegt op het realiseren van een premium klantbeleving tijdens alle contactmomenten die de klant met onze organisatie heeft. Een belangrijk onderdeel van deze afdeling is het Customer Service team, waar we uiteindelijk al onze medewerkers met klantcontact gaan onderbrengen. Op deze manier kunnen we klanten beter en sneller helpen met hun vragen of verzoeken. De afgelopen tijd hebben we het team aanzienlijk uitgebreid en zijn medewerkers intensief getraind. Het streven is om hen zo ‘multi skilled’ mogelijk op te leiden, zodat zij het grootste gedeelte van de vragen in één keer kunnen beantwoorden. Klanten hebben inmiddels voor factuur- en servicevragen één aanspreekpunt. Het Customer Service team van Eurofiber is bereikbaar op het bekende telefoonnummer (030) 242 89 60 en e-mailadres customerservice@eurofiber.com.

Customer Excellence team voor continue procesverbeteringen
Binnen Eurofiber heeft klanttevredenheid de hoogste prioriteit. Dit vraagt om processen waarin de klant centraal staat, die efficiënt zijn en naadloos op elkaar aansluiten. Het Customer Excellence team houdt zich hier dagelijks mee bezig. Sinds maart doen we tevredenheidsonderzoek, waarbij we direct na het afronden van een offerte-, lever of storingsproces vragen naar de ervaring van de klant. Op basis van deze metingen voeren we continu procesverbeteringen door, welke al hebben geleid tot verbeteringen in de aansturing van onze aannemers en ons leveringsproces. Daarnaast gaan we in de tweede helft van het jaar weer klanten en partner interviews afnemen ter verbetering van onze processen.

We hebben de afgelopen maanden dus aanzienlijke stappen gezet in onze klantgerichtheid, maar we zijn nog lang niet klaar. We blijven u op de hoogte houden van de activiteiten die we ondernemen om van onze klanten, fans te maken. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager.