#Persbericht

3FM Serious Request 2015: het belang van evenementverbindingen in een slimme stad

Eurofiber en Koning & Hartman ondersteunen actie 3FM met supersnelle glasvezelinfrastructuur

Utrecht, 17 december 2015 – Ook dit jaar ondersteunt Eurofiber het Glazen Huis van 3FM Serious Request en het Rode Kruis met zijn glasvezelnetwerk. Deze keer vindt het evenement plaats van 18 tot en met 24 december op het Pancratiusplein in Heerlen. Supersnelle Ethernet VPN-verbindingen, kosteloos door Eurofiber aangelegd in samenwerking met Eurofiber-partner Koning & Hartman, vormen weer de basis voor alle communicatie rond de sponsoractie en maken het mogelijk om de uitzendingen in hoge kwaliteit te volgen via radio, tv en internet. Het glasvezelnetwerk van Eurofiber vormt bovendien de fundering van een ‘smart city’. Ook op deze manier helpt het om het evenement in goede banen te leiden.

Slimme en veilige stad

Een groot publieksevenement zoals 3FM Serious Request trekt honderdduizenden bezoekers. Heel veel mensen willen persoonlijk hun bijdrage bij hun radio-idolen doneren en het gebeuren live meemaken. De verbindingen van Eurofiber liggen aan de basis van een smart city. Ze bieden een slimme, digitale infrastructuur die het mogelijk maakt om camera’s en verkeersregelinstallaties op afstand te bedienen en extra matrixborden in te zetten om het verkeer door de stad te leiden. Cameratoezicht en verkeersmaatregen dragen bij aan een succesvol en veilig verloop van evenementen.

Bijdrage aan betere wereld

De dj’s in het Glazen Huis in Heerlen zetten zich samen met Nederland in voor de generatie van de toekomst in oorlogs- en conflictgebieden: kinderen en jongeren die leven onder de meest extreme omstandigheden en daardoor weinig kans hebben op scholing en ontwikkeling. Zij zijn de stille slachtoffers van de oorlog. NPO 3FM geeft ze met 3FM Serious Request een stem. Het is de negende keer dat Eurofiber de jaarlijkse actie ondersteunt. Het bedrijf streeft naar een betere en veiligere wereld door met zijn glasvezelinfrastructuur de basis te leggen voor een ‘digital society’. Het initiatief van 3FM past binnen dit kader.