Independer.nl: Glasvezel borgt continue bereikbaarheid

Next Smart City Challenges for Girls Prev Secrid kiest voor schaalbare bandbreedte Next

Van zorgverzekeringen tot hypotheken en zelfs energie: bij Independer.nl kunnen consumenten terecht voor een onafhankelijke vergelijking van aanbieders. En zij kunnen ook direct op eenvoudige wijze overstappen. Voor vragen en advies kunnen consumenten zowel online als telefonisch bij Independer.nl terecht. Om de continuïteit te waarborgen, gebruikt de vergelijkingssite betrouwbare en snelle glasvezelverbindingen.

Dagelijks duizenden telefonische adviesgesprekken

‘Gemiddeld ontvangen wij 3.200 telefoontjes per dag. Een aantal dat op piekmomenten kan oplopen tot 5.100.’, zegt Sebastiaan Tabak, senior service engineer bij Independer. Hij maakt deel uit van een team van drie service engineers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de gehele netwerkinfrastructuur, de virtualisatie van IT-systemen en de service. ‘Wij werken met een virtuele omgeving, waarbij wij gebruik maken van software, data en telefooncentrales die in twee datacenters staan. Alles draait bij ons om de IT.’ 

Layer 2 connectiviteit: kosteneffectieve flexibiliteit

In 2015 startte Independer met de zoektocht naar een vervanging van de managed glasvezellijnen. Sebastiaan Tabak: ‘In drie maanden tijd hebben wij in totaal vier partijen gevraagd om hun oplossing te presenteren. De keus is uiteindelijk op Eurofiber gevallen: zij boden de juiste financiële condities én de nodige flexibiliteit’.  

Independer koos voor Layer 2 connectiviteit met de datacenters via het Ethernet VPN-platform dat door Eurofiber op zijn glasvezelnetwerk wordt aangeboden. De 1 Gb/s verbindingen zorgen voor zowel ‘reguliere dataverkeer’ als de telefonie. 

Glasvezel biedt goede basis voor verdere groei

Independer plukt de vruchten van de glasvezelverbindingen van Eurofiber, zegt Sebastiaan Tabak. ‘Wij zijn flexibeler als het gaat om bijvoorbeeld het uitbreiden van het netwerk. Vroeger moesten wij hiervoor de serviceprovider inschakelen, maar nu kunnen wij alles zelf toevoegen. Daarnaast is het kostenplaatje aantrekkelijker.’  

Ook de samenwerking met de Eurofiber-organisatie bevalt goed, aldus Tabak. ‘Het is hetzelfde type bedrijf als het onze: ongecompliceerd en laagdrempelig. En zij denken met ons mee. Om daar een voorbeeld van te geven: in december start voor ons de drukste tijd van het jaar. Wij hebben Eurofiber voor die periode een hogere SLA gevraagd. Dat is niet alleen direct geregeld: de bewuste SLA is voor het gehele jaar doorgevoerd. Zonder extra kosten.’ 

Lees de hele klantcase

Wij vertellen u graag meer over deze case en helpen u met uw uitdagingen op het gebied van connectiviteit.

Download klantcase

Dit is een klantcase van Eurofiber. Het Lifeline platform informeert en inspireert op het gebied van digitale connectiviteit. eurofiber.nl/lifeline.