‘Hoe fit is de Nederlandse IT?’

Hoe fit is de top van de Nederlandse IT-sector? Op die vraag gaf Jeanine van der Vlist, CEO Eurofiber Nederland, onlangs antwoord. Vanaf de fiets, zoals het hoort.

Het initiatief ‘Hoe fit is de Nederlandse IT’ was afkomstig van Eurofiber partner Pocos, een aanbieder van connectiviteits- en communicatieoplossingen. Stephan Homan, Director Sales & Marketing bij Pocos, nodigde een aantal topmensen uit de Nederlandse IT-sector uit, om te vertellen hoe fit zij zelf én hun organisatie zijn. Want, zo is de stellige overtuiging van Homan: Elk gezond bedrijf heeft een gezonde executive nodig.

Plaats van handeling: een sportschool in Zoetermeer. Eurofiber-topvrouw Jeanine van der Vlist beantwoordt, al fietsend, vragen over haar organisatie en haar persoonlijke fitheid. Eerst maar eens de fitness van Eurofiber: Wat wil zij in het komende jaar met haar bedrijf bereiken? “Allereerst willen wij de in 2017 gerealiseerde groei continueren. Dat gaan wij onder andere doen door invulling te geven aan onze Smart City doelstellingen. Daarnaast willen wij onze klanten nog tevredener maken. Vorig jaar werd Eurofiber beloond met een klanttevredenheids rapportcijfer van 7,8 gemiddeld. Dit jaar willen wij proberen om dat cijfer verder omhoog te brengen.”

Drie keer per week sporten

Ook over haar persoonlijke fitheid was Van der Vlist duidelijk: “Ik vind het heel belangrijk om sportief bezig te zijn. Daarom kun je mij ook drie keer per week in de sportschool vinden. Daar train ik samen met een voormalig wereldkampioen bodybuilding. Ik kan daar lekker mijn energie in kwijt en ik blijf er lekker fit bij. Ik merk dat als ik fysiek goed in mijn vel zit, dat ook het geval is op mijn werk.”