Eurofiber partner in beeld: Korton

Korton heeft een bijzondere band met Eurofiber. De Hoofddorpse ICT-specialist is namelijk al jaren zowel een klant als een partner. En Eurofiber helpt Korton, als sparring partner, bij zijn entree in de onderwijsmarkt.

Korton viert dit jaar zijn twintigjarig jubileum. Ondernemer Peter Altevogt startte destijds letterlijk op de zolderkamer van het ouderlijk huis als ICT-leverancier voor kantoorautomatisering. Daar kwam drie jaar later een softwaretak bij: Korton Software. Dat bedrijfsonderdeel levert anno 2017 diverse applicaties voor de personenvervoersmarkt (WinTax, MaaS, WAPS en WinTOP) en work force management (WorkForce Pro). De bewuste software wordt ‘as a Service’ vanuit de cloud aangeboden.

Van klant naar partner

Voor zowel de Software as a Service-applicaties als zijn andere ICT-diensten heeft Korton drie datacenter-locaties in gebruik, zegt Xander Lykopoulos, account manager bij Korton. “Dat was ook de reden waarom wij in de eerste instantie enkele jaren geleden bij Eurofiber als klant terecht zijn gekomen. Wij hebben destijds Managed Dark Fiber van hen afgenomen om onze eerste twee datacenters met elkaar te verbinden in een ring. Later zijn wij ook Eurofiber-verbindingen aan onze klanten aan gaan bieden. Dat zijn bijna allemaal MKB-organisaties, met 25 tot 1.500 werkplekken.”

Eurofiber certificering

Korton maakt volop gebruik van de mogelijkheden van het vernieuwde partner programma, aldus Xander Lykopoulus. “Wij hadden al aangegeven dat wij een verdieping in de relatie met Eurofiber wilden. Daar is met het partner programma praktische invulling aan gegeven. Zo heb ik, samen met een presales collega, onlangs het Eurofiber certificeringsprogramma gevolgd. Dat was een goede ervaring.”

Sparring partner

Het certificeringsprogramma is niet de enige manier waarop Eurofiber een partner als Korton faciliteert. Xander Lykopoulus: “Circa anderhalf jaar geleden hebben wij gekozen voor een nog meer gerichte focus in onze marktbenadering. Concreet komt dat er onder andere op neer dat wij ook de onderwijsmarkt willen bedienen. Wij willen organisaties in het onderwijs een gedegen ICT-fundament bieden voor applicaties en een optimale internettoegang. Daar is begin dit jaar meer gas op gegeven. Zo zijn wij bezig met het verhogen van de bekendheid van Korton in die markt. Ook hebben wij user cases gemaakt op basis van onze bestaande onderwijsklanten. Met Eurofiber’s Partner Marketeer Guido Kok heb ik daarover gesprekken gehad. Dat heeft ons nieuwe inzichten opgeleverd over o.a. manieren om marktinformatie te verzamelen en hoe de onderwijsmarkt te benaderen. Eurofiber fungeert dus ook als een goede sparring partner.”