Eurofiber partner in beeld: Comsave

‘Het beste zakelijke internet op maat voor uw bedrijf’, zo omschrijft Comsave zichzelf. Om deze propositie te kunnen realiseren maakt het bedrijf gebruik van het glasvezelnetwerk van Eurofiber. Tycho Burgerhoff, Manager Channel Sales bij Comsave: “Eurofiber heeft een groot netwerk en is als organisatie sterk gegroeid in de afgelopen jaren. Toch blijft het een heel flexibel bedrijf dat goed met bijzondere omstandigheden kan omgaan.”

Tycho Burgerhoff spreekt zelf liever over een ‘integratieprovider’, dan over een internetprovider. “Wij hebben één platform met daarop zoveel mogelijk carriers, waaronder Eurofiber. Klanten kunnen bij ons een geïntegreerd aanbod van diverse soorten internetconnectiviteit afnemen: van coax-verbindingen tot xDSL, straalverbindingen en glasvezel. Ook bieden wij toegang tot de internationale netwerken van de grote buitenlandse carriers, waarmee wij ons  onderscheiden ten opzichte van andere partijen. Daarnaast levert Comsave op het eigen platform een veelvoud aan diensten, zoals IP televisie en een zelfontwikkeld IP telefonie-pakket. Comsave werkt zelf met een uitgebreid partner programma, al wordt er in sommige gevallen ook direct zaken gedaan met klanten.

Goede relatie

De keuze voor Eurofiber als aanbieder van glasvezelconnectiviteit dateert al van 2011. Burgerhoff: “Wij waren destijds voor een klant bezig om op locatie aansluiting te krijgen op een glasvezelnetwerk. Eurofiber bleek toen de partij die dat het beste kon leveren. Dat beviel ons zo goed dat wij besloten om structureel meer zaken met elkaar te doen. Zes jaar verder bevalt de samenwerking met Eurofiber nog steeds onverminderd goed.”

Sinds begin 2017 heeft Eurofiber zijn partner programma vernieuwd. Hoe zijn de ervaringen van Comsave met dat nieuwe partner programma? Tycho Burghoff: “Het is fijn dat Eurofiber laat zien dat het veel aandacht voor de partners heeft. Maar ook andere zaken zijn belangrijk voor ons. Bijvoorbeeld de manier waarop aansluitingen worden opgeleverd, hoe de pricing is en hoe de contacten met Eurofiber verlopen.“

Buitenlandse expansie

Tycho Burgerhoff: “Het gaat Comsave voor de wind. Wij zijn in België nu ook actief met ons eigen platform. Op dit moment doen wij dat nog vanuit Nederland, maar op termijn komt er misschien een apart Belgisch kantoor. Die buitenlandse groei wordt overigens ingegeven door de concrete vraag van onze klanten om internationale expansie. De ambities houden niet op bij de Belgische grenzen. Wij kijken naar Duitsland en Frankrijk als de volgende landen waar wij met ons platform actief willen zijn. Het zou mooi zijn als wij daarin gelijke tred konden houden met de buitenlandse groei van Eurofiber.”